Jawatan Kosong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E41 - JAWATAN KOSONG SABAH 2023


Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari tahun 2023, Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E41.


MAKLUMAT JAWATAN KOSONG

Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E41

Taraf Jawatan : TETAP

Bilangan Kekosongan : SATU (1) JAWATAN

Tempat Kekosongan : KOTA KINABALU

Jadual Gaji : RM2,083.00 – RM9,549.00

Kenaikan Gaji Tahunan : RM225.00


TUGAS & TANGGUNGJAWAB

-Bertanggungjawab dalam merencanakan dan mengurus pembangunan dan sumber manusia.

-Mengawal selia dana yang ditentukan dan mengurus urusan agensi/cawangan, mewakili agensi dalam jawatankuasa/pertubuhan yang berkaitan dengan industri peringkat negeri/negara.

-Memastikan peraturan kerajaan yang berkaitan dengan perkhidmatan, perolehan, perjawatan, kemudahan dan lain-lain dilaksanakan dan dipatuhi.

-Menyediakan laporan prestasi agensi kepada Ahli Lembaga dan pihak berkepentingan yang berkaitan. Bertanggungjawab dalam merencanakan dan melakukan pemeriksaan/siasatan berkala/khas ke atas syarikat/pegawai syarikat, menerima dan mengambil tindakan terhadap aduan yang diterima.


SYARAT-SYARAT LANTIKAN

Syarat-syarat lantikan untuk jawatan yang ditawarkan adalah seperti berikut:

(i) Memiliki ijazah sarjana muda dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan dari institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang setaraf dengannya. Gaji permulaan pada Gred yang sama adalah RM2,083.00.

(ii) Memiliki ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang yang berkaitan dan diiktiraf oleh Kerajaan dari institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang setaraf dengannya. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM2,286.57.

(iii) Memiliki ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan yang diiktiraf oleh Kerajaan dari institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang setaraf dengannya. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM2,490.99.

(iv) Memiliki ijazah Sarjana Muda Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan dari institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang setaraf dengannya. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM2,797.62.

(v) Menjadi Ahli Penuh Badan-badan Ikhtisas Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM2,797.62.

(vi) Memiliki ijazah Sarjana Muda Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan dari institusi pengajian tinggi tempatan serta menjadi Ahli Penuh Badan-badan Ikhtisas Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM2,899.83.

(vii) Menjadi Ahli Penuh Institut Akauntan Malaysia. Gaji permulaan pada gred yang sama adalah RM3,002.03. Senarai badan ikhtisas perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan dapat dilihat di Lampiran B3A.

Selain dari syarat-syarat di atas, calon juga perlu memiliki kepujian (sekurang-kurangnya gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.


CARA-CARA MEMBUAT PERMOHONAN

Cara-cara membuat permohonan untuk Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari 2023 untuk Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29:

1. Pemohonan harus dibuat secara online melalui Laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah di alamat https://espans.sabah.gov.my/login/awam.php

2. Calon-calon yang mendaftar untuk pertama kalinya harus memastikan bahwa maklumat yang diberikan lengkap dan sesuai dengan kelayakan akademik yang diiklankan.

3. Hanya calon yang lolos seleksi yang akan dipanggil untuk temuduga.

4. Pemohon yang tidak menerima jawaban dalam waktu 4 bulan setelah iklan ditutup harus menganggap permohonan mereka tidak berhasil.

5. Salinan asli dari sijil-sijil (sijil lahir, kartu identitas pemohon, kartu identitas ibu bapa, sijil-sijil akademik dan dokumen lain yang diperlukan) hanya perlu dibawa saat dipanggil untuk temuduga.

#Tarikh akhir pendaftaran adalah 18 Januari 2023 pukul 11:59 malam.


SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI SABAH,

Tingkat 3 dan 4, Blok B,

Wisma MUIS,

Peti Surat 10998,

88811 KOTA KINABALU, SABAH, MALAYSIA.

No Telefon: 088-255877 (PABX)

No Faksilimie: 088-239345

Post a Comment

0 Comments