Jawatan Kosong Pembantu Awam Gred H11 - JAWATAN KOSONG SABAH 2023


Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari tahun 2023, Pembantu Awam Gred H11.


MAKLUMAT JAWATAN KOSONG

Pembantu Awam Gred H11

Taraf Jawatan : TETAP

Bilangan Kekosongan : SERATUS (100) JAWATAN

Tempat Kekosongan : SELURUH SABAH

Jadual Gaji : RM1,218.00 – RM2,939.00

Kenaikan Gaji Tahunan : RM 80.00


TUGAS & TANGGUNGJAWAB

(i) Melakukan tugas-tugas hands-on yang memerlukan kekuatan fisik di dalam dan luar bangunan pejabat dan tugas-tugas sokongan teknis terhadap peralatan dan ruang kerja.

(ii) Menjalankan tugas pengoperasian peralatan laut seperti enjin sangkut/motorbot.

(iii) Melaksanakan tugas-tugas lain yang ditugaskan oleh kepala jabatan.


SYARAT-SYARAT LANTIKAN

(i) Memiliki Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diakui setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan pada Gred yang sama: RM1,218.00).

(Syarat Tambahan: Bagi tugas penyelamatan, calon harus memiliki Sijil Pertolongan Cemas dan kemampuan berenang dan untuk tugas pengoperasian peralatan laut, calon harus memiliki sertifikat kompetensi dari Jabatan Laut Malaysia). (Gaji permulaan pada Gred yang sama: RM1,264.15) dan

(b) Calon untuk lantikan harus memiliki Kepujian (minimal Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada tingkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diakui setaraf dengannya oleh Kerajaan.


CARA-CARA MEMBUAT PERMOHONAN

Cara-cara membuat permohonan untuk Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari 2023 untuk Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29:

1. Pemohonan harus dibuat secara online melalui Laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah di alamat https://espans.sabah.gov.my/login/awam.php

2. Calon-calon yang mendaftar untuk pertama kalinya harus memastikan bahwa maklumat yang diberikan lengkap dan sesuai dengan kelayakan akademik yang diiklankan.

3. Hanya calon yang lolos seleksi yang akan dipanggil untuk temuduga.

4. Pemohon yang tidak menerima jawaban dalam waktu 4 bulan setelah iklan ditutup harus menganggap permohonan mereka tidak berhasil.

5. Salinan asli dari sijil-sijil (sijil lahir, kartu identitas pemohon, kartu identitas ibu bapa, sijil-sijil akademik dan dokumen lain yang diperlukan) hanya perlu dibawa saat dipanggil untuk temuduga.

#Tarikh akhir pendaftaran adalah 18 Januari 2023 pukul 11:59 malam.


SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI SABAH,

Tingkat 3 dan 4, Blok B,

Wisma MUIS,

Peti Surat 10998,

88811 KOTA KINABALU, SABAH, MALAYSIA.

No Telefon: 088-255877 (PABX)

No Faksilimie: 088-239345

Post a Comment

0 Comments