Jawatan Kosong Pembantu Pentadbiran Tanah GRED NT19 - JAWATAN KOSONG SABAH 2023


infosemakansemasa Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari tahun 2023.


MAKLUMAT JAWATAN KOSONG

Pembantu Pentadbiran Tanah GRED NT19

Taraf Jawatan : TETAP

Bilangan Kekosongan : TIGA BELAS (13) JAWATAN

Tempat Kekosongan : SELURUH SABAH

Jadual Gaji : RM1,352.00 – RM4,003.00

Kenaikan Gaji Tahunan : RM 100.00


TUGAS & TANGGUNGJAWAB

-Sebagai Pelaksana Pentadbiran Tanah, Anda bertanggungjawab untuk menjalankan berbagai tugas pentadbiran tanah, termasuk permohonan tanah, penyelidikan tanah, perdagangan tanah, dan hasil tanah. 

-Anda juga bertanggung jawab untuk melakukan penguatkuasaan tanah dan tugas lain yang berkaitan dengan tanah yang ditentukan dari waktu ke waktu.


SYARAT-SYARAT LANTIKAN

Untuk dapat diterima sebagai Pelaksana Pentadbiran Tanah, Anda harus memenuhi syarat-syarat berikut:

(a) Memiliki kelayakan:

(i) Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diakui setara dengannya oleh kerajaan. Gaji permulaan untuk ini adalah pada Gred yang sama: RM1,352.00;

(ii) Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diakui setara dengannya oleh kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang yang berkaitan atau kelayakan yang diakui setara dengannya. Gaji permulaan untuk ini adalah pada Gred yang sama: RM1,408.40;

(iii) Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diakui setara dengannya oleh kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang yang berkaitan atau kelayakan yang diakui setara dengannya. Gaji permulaan untuk ini adalah pada Gred yang sama : RM1,464.80.

(b) Calon juga harus memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diakui setara dengannya oleh kerajaan.


CARA-CARA MEMBUAT PERMOHONAN

Cara-cara membuat permohonan untuk Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari 2023 untuk Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29:

1. Pemohonan harus dibuat secara online melalui Laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah di alamat https://espans.sabah.gov.my/login/awam.php

2. Calon-calon yang mendaftar untuk pertama kalinya harus memastikan bahwa maklumat yang diberikan lengkap dan sesuai dengan kelayakan akademik yang diiklankan.

3. Hanya calon yang lolos seleksi yang akan dipanggil untuk temuduga.

4. Pemohon yang tidak menerima jawaban dalam waktu 4 bulan setelah iklan ditutup harus menganggap permohonan mereka tidak berhasil.

5. Salinan asli dari sijil-sijil (sijil lahir, kartu identitas pemohon, kartu identitas ibu bapa, sijil-sijil akademik dan dokumen lain yang diperlukan) hanya perlu dibawa saat dipanggil untuk temuduga.

#Tarikh akhir pendaftaran adalah 18 Januari 2023 pukul 11:59 malam.



SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI SABAH,

Tingkat 3 dan 4, Blok B,

Wisma MUIS,

Peti Surat 10998,

88811 KOTA KINABALU, SABAH, MALAYSIA.

No Telefon: 088-255877 (PABX)

No Faksilimie: 088-239345

Post a Comment

0 Comments