Jawatan Kosong Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29 - JAWATAN KOSONG SABAH 2023


infosemakansemasa Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari tahun 2023.


MAKLUMAT JAWATAN KOSONG

Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29 

Taraf Jawatan : TETAP

Bilangan Kekosongan : DUA (2) JAWATAN

Tempat Kekosongan : KOTA KINABALU

Jadual Gaji : RM1,493.00 – RM5,672.00

Kenaikan Gaji Tahunan : RM 145.00


TUGAS & TANGGUNGJAWAB

-Melaksanakan, memantau, dan melaporkan urusan operasi aktiviti-aktiviti dan program pembangunan pemasaran, pembangunan tani dan tanaman integrasi.

-Mengawal kualiti dan keselamatan, mengurus stor, perdagangan domestik dan eksport, pemprosesan dan pembangunan produk, penguatkuasaan undang-undang.

-Menjalin hubungan kerjasama dengan agensi-agensi yang berkaitan, merancang peruntukan kewangan dan menyediakan laporan aktiviti yang berkaitan.


SYARAT-SYARAT LANTIKAN

(a) Memiliki kelayakan berikut:

(i) Sijill Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred yang sama: RM:1,493.00); atau

(ii) Sijill Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred yang sama: RM1,493.00); atau

(iii) Sijill Pertanian atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred yang sama: RM1,493.00); atau

(iv) diplomaa dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred yang sama: RM1,770.95) dan 

(b) Calon bagi lantikann hendaklah memiliki Kepujian (Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.


CARA-CARA MEMBUAT PERMOHONAN

Cara-cara membuat permohonan untuk Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Sabah Januari 2023 untuk Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E29:

1. Pemohonan harus dibuat secara online melalui Laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah di alamat https://espans.sabah.gov.my/login/awam.php

2. Calon-calon yang mendaftar untuk pertama kalinya harus memastikan bahwa maklumat yang diberikan lengkap dan sesuai dengan kelayakan akademik yang diiklankan.

3. Hanya calon yang lolos seleksi yang akan dipanggil untuk temuduga.

4. Pemohon yang tidak menerima jawaban dalam waktu 4 bulan setelah iklan ditutup harus menganggap permohonan mereka tidak berhasil.

5. Salinan asli dari sijil-sijil (sijil lahir, kartu identitas pemohon, kartu identitas ibu bapa, sijil-sijil akademik dan dokumen lain yang diperlukan) hanya perlu dibawa saat dipanggil untuk temuduga.

#Tarikh akhir pendaftaran adalah 18 Januari 2023 pukul 11:59 malam.


SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI SABAH,

Tingkat 3 dan 4, Blok B,

Wisma MUIS,

Peti Surat 10998,

88811 KOTA KINABALU, SABAH, MALAYSIA.

No Telefon: 088-255877 (PABX)

No Faksilimie: 088-239345

Post a Comment

0 Comments